به گفته مقامات استرالیا، هکرها با یک باج افزار به پلتفرم های ارتباطی پرسنل نظامی و دفاعی استرالیا حمله کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از رویترز، این درحالی است که اخیراً حملات سایبری در سراسر کسب وکارهای این کشور شدت گرفته است.

شرکت «فورس نت سرویس» که با وزارت دفاع استرالیا قرارداد بسته و یکی از وب سایت های آن را اداره می کند تحت حمله سایبری قرار گرفته است. البته به گفته مت تیستلوایت، دستیار وزیر دفاع استرالیا تاکنون هیچ اطلاعاتی فاش نشده است.

او در این باره می گوید: من تاکید می کنم این رویداد به معنای نفوذ به سیستم ها و سازمان های دفاعی نیست. در این مرحله هیچ شواهدی از آنکه داده ها هک شده اند، وجود ندارد. منظور ما نیز داده هایی است که این شرکت از جانب وزارت دفاع نگهداری می کند.

اما «استرالین برودکستینگ» به نقل از یک منبع آگاه از تحقیقات اعلام کرده که برخی اطلاعات خصوصی مانند تاریخ تولد و جزئیات شخصی پرسنل نظامی سرقت شده است.

به گفته تیستلوایت دولت این رویداد را با دقت بررسی می کند و به تمام پرسنل دفاعی نیز اطلاع رسانی و توصیه شده تا پسوردهایشان را تغییر دهند.

سخنگوی وزارت دفاع استرالیا در یک بیانیه ایمیلی اعلام کرد این وزارتخانه داده های هک شده را بررسی کرده است.

برخی از بزرگترین شرکت های استرالیایی از جمله شرکت مخابراتی «اپتوس» (متعلق به سنگاپور تله کامونیکیشنز) و مدی بانک (بزرگترین شرکت بیمه سلامت کشور) اخیراً با هک داده هایشان روبرو شده و اطلاعات شخصی میلیون ها مشتری آنها فاش شده است.

باج افزارها با رمزگذاری داده های کاربران فعال می شوند.هکرها به طور معمول در ازای پرداخت باجی به شکل رمزارز، کلیدی در اختیار قربانی قرار می دهند تا به داده ها دسترسی یابد.