اپراتورهای تله کام به اتحادیه اروپا فشار می آورند تا با اجرای قوانین جدید شرکت های بزرگ فناوری را وادار کنند هزینه های توسعه شبکه را پرداخت کنند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از رویترز، اپراتورهای ارتباطی اروپا لابی گری کردند تا شرکت های فناوری آمریکایی مانند گوگل، فیس بوک و نتفلیکس به هزینه های توسعه زیرساخت ارتباطات کمک کنند. آنها معتقدند بخش بزرگی از ترافیک اینترنت توسط همین شرکت های فناوری استفاده می شود.

جدیدترین پیشنهاد شرکت های ارتباطاتی که هنوز اعلام نشده در گروه لابی آنها به نام GSMA در حال بررسی است. GSMA نماینده ۷۵۰ اپراتور موبایل است.

جان کیوستی مدیر قانونگذاری این بنیاد بدون توضیحات درباره پیشنهاد مذکور گفت: GSMA مشغول انجام هماهنگی ها درباره یک پیشنهاد برای همکاری شرکت های فناوری بزرگ جهت سرمایه گذاری در زیرساخت ارتباطات است.

درهمین راستا قرار است طی ۵تا۶ هفته آینده نامه ای به تیری برتون کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی ارسال شود. گوگل، فیس بوک، نتفلیکس و آمازون هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند.

پیشنهاد مذکور در حالی ارائه می شود که قرار است ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا درباره «سهم عادلانه» شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک، نتفلکیس و آمازون از هزینه ها بحث و گفتگو کنند. این شرکت ها بیش از نیمی از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص می دهند. البته پلتفرم های خارجی آن را قبول ندارند و چنین هزینه ای را مالیات بر ترافیک اینترنت قلمداد می کنند.

این درحالی است که به گفته منابع آگاه، قوانین استرالیا که اخیراً به تصویب رسیده، به ابزاری محبوب برای اپراتورهای ارتباطاتی علیه فیس بوک و گوگل تبدیل شده است. قوانین مذکور نخست برای وادار کردن شرکت های بزرگ فناوری برای پرداخت حق انتشار اخبار آنلاین وضع شده بود، به یک داور تعیین شده توسط دولت استرالیا اجازه می دهد در صورت اختلاف میان شرکت های فناوری و رسانه ها، راه حلی برای این چالش بیابد.