با انتخاب بهترین‌های ۲۰۲۲ از سوی منتقدان لس‌آنجلس «تار» و «همه چیز همه‌جا به یک باره» به اتفاق در صدر جای گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛   به نقل از هالیوود ریپورتر، این بار منتقدان لس‌آنجلس به انتخاب بهترین‌های سال پرداختند و ۲ فیلم «تار» و «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره» را به صورت مشترک به عنوان بهترین فیلم‌ سال و بیل نای بازیگر بریتانیایی فیلم «زندگی کردن» و کیت بلانشت بازیگر استرالیایی «تار» را به عنوان بهترین بازیگران سال برگزیدند.

امسال برای اولین بار این انجمن بخش بهترین بازیگران را بدون تفکیک جنسیت برگزید و در بخش بهترین بازیگر ۲ بازیگر و در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل نیز ۲ بازیگر را معرفی کرد.

«تار»‌ هم موفق شد تا چند جایزه را از آن خود کند که عنوان بهترین کارگردان برای تاد فیلد و بهترین فیلمنامه باز هم برای وی از جمله آنها بود.

عنوان بهترین نقش‌های مکمل هم به دالی دی‌لئون از فیلم «مثلث غم» و که هوی کوان از فیلم «همه جا همه‌چیز به یک باره» تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را «EO» ساخته یرژی اسکولیموفسکی از لهستان برد و «سن اومر» از فرانسه فیلم دوم شد.

لورا پیوتراس با «همه زیبایی و خونریزی» بهترین فیلم مستند سال شناخته شد و «آتش عشق» عنوان دومین فیلم این بخش را گرفت. جایزه بهترین انیمیشن هم به «پینوکیو» ساخته گی‌یرمو دل‌تورو رسید. میشال دایمِک هم برای «EO» جایزه بهترین فیلمبرداری را به خانه برد.

کلر دنی کارگردان و نویسنده فرانسوی نیز برنده جایزه دستاور حرفه‌ای سال شناخته شد. وی اولین فیلم خود را سال ۱۹۸۸ با عنوان «شکلات» ساخت. «مزاحم»، «ماده سفید»، «بگذار آفتاب به داخل بتابد» و «زندگی رفیع» دیگر فیلم‌های وی هستند. وی در این مدت چندین جایزه فستیوال‌های معتبر بین‌المللی را دریافت کرده که جایزه برلیناله برای «دو لبه تیغ» و جایزه بزرگ کن برای «ستاره‌ها هنگام ظهر» از جمله آنها هستند.

انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس متشکل از منتقدان حرفه‌ای فیلم مستقر در لس‌آنجلس است که در رسانه‌های چاپی و آنلاین کار می‌کنند.

این انجمن امسال برای اولین بار در طول ۳ سال اخیر در ۱۴ ژانویه و در یک رویداد فیزیکی از برندگان خود تجلیل می‌کند.