در حالی که در دومین هفته ماه دسامبر فیلم جدیدی راهی سینماهای آمریکا نشده، دومین هفته پایین‌ترین فروش سال در سینماها رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  به نقل از هالیوود ریپورتر، اگر فروش «پلنگ‌سیاه ۲» نبود یک آخر هفته بسیار غم‌انگیز برای سینماروها رقم خورده بود؛ هرچند فروش سینماهای آمریکا در هفته‌ای که گذشت با رقم ۳۷ میلیون دلار یکی از پایین‌ترین ارقام فروش خود را تجربه کرد و دومین هفته کم فروش سال شد.

بدترین تجربه فروش مربوط به اوایل سال بود که از ۲۸ تا ۳۰ ژانویه ۳۴.۹ میلیون دلار فروش ثبت شده بود.

در این میان «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در پنجمین هفته اکرانش مشکلی برای صدرنشین ماندن نداشت گرچه تنها ۱۱.۱ میلیون دلار در این آخر هفته فروخت.

با وجود فروش کم در این هفته، این فیلم با همین فروش از مرز ۴۰۰ میلیون دلار در گیشه داخلی عبور کرد و سومین فیلم سال ۲۰۲۲ شد که این مرز را پشت سر گذاشت و به رقم ۴۰۹.۸ میلیون دلار رسید. با احتساب بازار خارجی این فیلم مشترک مارول و دیزنی در سراسر جهان فروشی ۷۶۸ میلیون دلاری را ثبت کرده است.

فیلم اصلی «پلنگ سیاه» در نهایت کارش را با فروش ۱.۳ میلیارد دلاری در سراسر جهان به پایان برد.

«دکتر استرنج در چند جهانی جنون» با فروش ۴۱۱.۳ و «تاپ گان: ماوریک» ۷۱۸.۱ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا در سال ۲۰۲۲ بوده‌اند.

اما دلیل این همه کسادی چیست؟ در حالی که یک هفته مانده به اکران «آواتار: راه آب» هالیوود در انتظار فروش افتتاحیه ۲۰۰ میلیون دلاری برای آن است و به همین دلیل استودیوهای دیگر ترجیح داده‌اند فیلم دیگری را وارد بازار نکنند. با این حال «نهنگ» ساخته دارن آرنوفسکی اکران محدودی را شروع کرده و تنها در ۶ سالن سینما به نمایش درآمده و ۳۸۰ هزار دلار کسب کرده است. این رقم بهترین میانگین سال - ۶۰ هزار دلار - در هر سالن سینماست. در این میان «امپراتوری نور» سم مندس که در ۱۱۰ سالن سینما به نمایش درآمد تنها میانگین فروش ۱۳۷۹ دلاری را کسب کرده است.

سال قبل در همین زمان دیزنی «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ را اکران کرده بود و یک هفته پس از آن «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» راهی سینماها شد. البته فیلم اسپیلبرگ نیز بی‌اقبال ماند وتنها ۱۰.۵ میلیون دلار فروخت.

اما در دومین هفته ماه دسامبر پیش از پاندمی، «جومانجی: مرحله بعد» با بازی دواین جانسون ۵۹ میلیون دلار فروخته بود.