بازیگر مشهور فیلم‌های کمدی با دریافت جایزه سیسیل ب. دومیل گلدن گلوب تجلیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛   به نقل از ورایتی، ادی مورفی در هشتادمین دوره اهدای جوایز سالانه گلدن گلوب با دریافت جایزه سیسیل ب.دومیل تجلیل می‌شود. مورفی یک بار برنده گلدن گلوب شده و ۶ بار نامزدی این جوایز را کسب کرده است.

وی در مراسم امسال که روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ در هتل بورلی هیلتون برگزار و به صورت زنده پخش می‌شود جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

جایزه سیسیل ب.دومیل از سال ۱۹۵۲ اهدا می‌شود. معادل این جایزه برای چهره‌های تلویزیونی نیز هر سال به عنوان جایزه کارول برنت اهدا می‌شود. هنوز برنده امسال در این بخش تعیین نشده است.

سال پیش در هیچیک از این دو بخش برنده‌ای معرفی نشد زیرا این جوایز از سوی چهره‌های مطرح تحریم شده بود و دلیل آن هم رعایت نکردن تنوع نژادی در رای‌دهندگان این جوایز بود.

جین فوندا در سال ۲۰۲۱، تام هنکس در سال ۲۰۲۰، جف بریجز در سال ۲۰۱۹، اپرا وینفری در سال ۲۰۱۸، مریل استریپ در سال ۲۰۱۷ و دنزل واشینگتن در سال ۲۰۱۶ از دریافت‌کنندگان اخیر این جایزه بوده‌اند.

مورفی به تازگی در «بازگشت به آمریکا» بازی کرده و سال ۲۰۱۹ نیز «دولمیت نام من است» برای نتفلیکس دیده شد و برای آن نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد.

وی سال ۲۰۰۷ برای بازی در نقش جیمز تاندر در فیلم «دختران رویایی» گلدن گلوب نقش مکمل را به دست آورد.

مورفی سال ۲۰۲۰ جایزه امی را برای حضور در «ساتردی نایت لایو» کسب کرد و سال ۱۹۸۴ جایزه گرمی را برای بهترین آلبوم کمدی به دست آورد. او برای «دختران رویایی» جایزه انجمن بازیگران را برد و نامزدی اسکار سال ۲۰۰۷ را کسب کرد.

این کمدین صداپیشه نقش شخصیت خر در انیمیشن «شرک» و «شرک ۲» بود و برای آن جایزه آنی را کسب کرد و نامزد بفتا شد. او جایزه مارک تواین برای طنز را سال ۲۰۱۵ دریافت کرد.

وی اکنون در حال بازی در «پلیس بورلی هیلز: اکسل فولی» است که قرار است سال ۲۰۲۳ در نتفلیکس دیده شود.