سیدجواد جعفری دبیر جشنواره امامت و مهدویت از برگزاری دومین دوره این رویداد به میزبانی 31  استان در کشور و هفت واحد دانشجویی در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ آئین افتتاحیه دومین دوره از جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در تالار شهر مشهد مقدس برگزار شد. ابتهال خوانی و مدح و منقبت حضرت علی (ع) توسط سید کریم موسوی از ابتهال خوانان برجسته بین المللی از [جمله برنامه‌های این مراسم بود.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم بیان کرد: اینکه چرا دانشگاه باید به امامت و مهدویت بپردازد ریشه قرآنی دارد و نمادی از منازعه تمدن‌های علمی است. فقر در اخلاق و معنویت یکی دیگر مبناهای برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: امامت و مهدویت در ادامه و لازمه خاتمیت است. غرب فقط انسان، جامعه و طبیعت را می‌بیند در حالی که در نگاه اسلامی خدا مرکز قرار دارد و به انسان فرصت خرد ورزی داده است.

طهرانچی تأکید کرد: اتصال از علم ظاهری به علم کامل بدون حضور امامان ناشدنی است و تا امامان را در نیابیم به علم کامل نخواهیم رسید. راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی در این است که امامت را درک کرد. در گذشته زمینه ظهور آماده بود اما چون زمینه اجتماعی ظهور فراهم نبود این کار انجام نشد. وعده خدا حق است و روزی خواهد رسید حاکمیت حق را شاهد خواهیم بود.

در بخش دیگری از این برنامه، حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی بیان کرد: دین شعایری دارد. پیامبر و امامان ما در قله شعائر هستند. اهل بیت و امامت هم جایگاه خود را در دین ما دارند. هر امامی هم به شأن خودش جایگاه دارد.
 

دومین دوره جشنواره امامت و مهدویت افتتاح شد

وی ادامه داد: از اینکه در ماه رجب به مشهد الرضا (ع) آمدید قدر خود را بدانید یکی از کارها که گناهان را پاک می‌کند زیارت امام رضا در این ماه است. در تمام امامان هم امام زمان (ع) به دلایل فراوان جایگاه رفیعی دارند. ایشان ثمره همه امامان هستند. دین با همین شعائر برپا است.


سیدجواد جعفری دبیر جشنواره امامت و مهدویت در این مراسم بیان کرد: جای خوشبختی است که در ماه رجب و دهه فجر در جوار بارگاه امام رضا (ع) جمعی همدل و همگان برای ترویج فرهنگ امامت و مهدویت دور هم جمع شده‌اند. انتخاب زمان برگزاری این جشنواره از سالروز ولادت امام علی (ع) تا نیمه شعبان است.

مدیر عامل مؤسسه امامت و مهدویت ادامه داد: این ایده با پشتوانه فکری هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و به ویژه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جای تشکر دارد. زمینه‌ای فراهم شد تا در فاصله کوتاهی از سال گذشته به میزبانی ۱۰ استان و امسال به میزبانی ۳۱ استان و هفت واحد دانشجویی تهران برگزار شد.

جعفری خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره در نیمه شعبان در استان قم برگزار خواهد شد. آنچه که در این جشنواره در حال اتفاق افتادن است مرهون نگاه ائمه اطهار (ع) و تلاش‌های جمعی است. از تمامی دانشجویان و افرادی که در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش کردند تشکر می‌کنیم.

همچنین محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه فجر در سخنانی بیان کرد: افتخار می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد میزبان اختتامیه این جشنواره ملی است. رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ترویج معارف دینی و معرفتی موجب خیر و برکت در آموزش عالی کشور شده است. امیدواریم که بتوانیم در تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته گام برداریم.

سهیل اسعد مؤسس مبلغ آرژانتینی و مراکز اسلامی در کشورهای آمریکای لاتین، توضیح داد: تبلیغ در آمریکای لاتین و وقتی آنجا از امامت و مهدویت سخن می‌گویم شرایط خاصی دارد چراکه آنها اصلاً با چنین شخصیت‌هایی ارتباط ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در کلمبیا درباره فلسفه اسلامی و از امام علی (ع) درباره عبادت و بندگی انسان سخن می‌گفتم. سال بعدش متوجه شدم یکی از اساتیدی که در این جلسه حاضر بود نماز می‌خواند. او تحت تأثیر آموزه‌های امام علی (ع)، متوجه شده بود که عبادت و عبودیت در اسلام عین آزادگی است.


در پایان این مراسم از محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، حسین باغ‌گلی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، سهیل اسعد مبلغ اسلام در کشورهای آمریکای لاتین، ابوذر روحی، حسین شهابی دبیر تخصصی جشنواره شعر سرو، بهروز رومیانی دبیر جشنواره شعر نبوی، اشرف سلطانی دبیر جشنواره مشاعره علوی، اکرم محمدی مسئول راه اندازی سایت امامت و مهدویت، مهدی شیخ مسئول دبیرخانه جشنواره شعر مولود کعبه، حسن عباسی مسئول دبیرخانه جشنواره شعر همای رحمت به زبان ترکی، آزیتا آریا دوست مسئول کتابخانه کتابخانه اختران هدایت، فروزان کیوانفر دبیر جشنواره نقاشی سجاده رنگی تقدیر شد.

همچنین از عبدالرضا مزرعه، فاطمه سلیمان پور، شهربانو حسین‌زاده، مجتبی خرسندی، فاطمه نزاری، فاطمه قناعت‌جو، محمد جواد شهریور، بلال کمالی و زینب کاظمی علیرضا اسلامی در بخش شاعران و هنرمندان برگزیده برنامه‌های موضوعی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت تقدیر شدند.