به گفته یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح اتصال (اینترکانکشن) پیام رسانهای بومی بنا بر وعده قبلی وزیر ارتباطات تا اوایل هفته آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ امیر لاجوردی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به کاربران در یک پیام رسان بومی درباره زمان رونمایی از طرح اینترکانکشن پیام رسانه‌ای داخلی گفت: ان‌شاءالله این طرح طبق وعده وزیر محترم تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلتفرم‌های داخلی تاکید کرده بود: همه همت ما بر این اساس است که از پلتفرم‌های داخلی حمایت کنیم تا به بهترین شکل ممکن و کیفیت بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفته بود: یکی دیگر از اقداماتی که در دست انجام است، به اصطلاح آماده سازی «اینترکانکشن» است. در قالب این رویه پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند بین خودشان پیام را رد و بدل کنند. همچنین کاربر می‌تواند به پیام رسان مورد علاقه خود اجازه دهد که از سایر پیام رسان ها برایش پیام ارسال شود، بنابراین این مسئله در دست اقدام است و تا پایان سال انجام می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اعمال محدودیت بر روی ۲ پلتفرم خارجی به دنبال اتفاقات اخیر در کشور، کوچ کاربران به سمت پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی افزایش یافته است.

این وزارتخانه آمار استقبال کاربران از پیام رسانه‌ای بومی را تا روزهای منتهی به بهمن ماه به صورت فعالیت ماهانه و روزانه به شرح زیر اعلام کرده بود:

فعالیت ماهانه کاربران (میلیون)

بله: ۱۰.۴۲

ایتا: ۱۶.۴۵

روبیکا: ۳۲.۶

فعالیت روزانه کاربران (میلیون)

بله: حدود ۴

ایتا: ۱۰,۳

روبیکا: ۱۷,۷