بازیگر سرشناس اکشن در فیلم جدیدش با یک اسب، احساساتی و سرگرم کننده ظاهر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از ورایتی، «Ride On» فیلم جدید جکی چان یکی دو روزی است راهی سینماهای جهان شده است. این ستاره اکشن محبوب هنگ‌کنگی بار دیگر با یک فیلم خانوادگی بازگشته که با تمرکز بر یک بدلکار و اسبش ساخته شده است.

جسیکا کیانگ منتقد ورایتی درباره این فیلم نوشته است: هر یک از فیلم‌های جکی چان را که تماشا کنید متوجه می‌شوید بخش اعظم جذابیت او از یک حرکت جدید که همیشه در آستینش دارد، ناشی می‌شود. یک حرکت چشمی شوخ و شنگ یا یک حرکت ژیمناستیکی در پایان سر خوردن از یک آسمان خراش شیشه‌ای یا جا گذاشتن مهاجمان متعدد، راز موفقیت جکی چان است.

اما وقتی نزدیک به ۷۰ سال داشته باشی و تقریبا ۱۵۰ فیلم در کارنامه‌ات باشد و دیگر حرکت اضافی دیگری باقی نمانده باشد باید چه کار کرد؟ احتمالا باید در فیلمی شبیه «Ride On» لری یانگ ظاهر شد که شیک، لذت بخش و سرگرم کننده است و همراه ترفندهای قبلی جکی چان یک اسب شیطان را هم همراه دارد.

در این فیلم جکی چان در نقش «لو» بدلکاری بازی کرده که زمانی موفق بوده ولی حالا به روزگار سختی افتاده است و با اسب محبوبش سعی دارد روزگار بگذراند. اما «لو» بدهکار است و طلبکاران او می‌خواهند اسبش را به عنوان وثیقه از او بگیرند. «لو» که اسبش را مانند پسرش می‌داند از دخترش کمک می‌خواهد که در حال تحصیل در رشته حقوق و با پدرش کاملا بیگانه است.

تماشای جکی چان غمگین که به حرکات خود جوان‌ترش نگاه می‌کند، در این فیلم واقعا گیراست و صحنه‌هایی از سکانس تعقیبب و گریز از فیلم «داستان پلیس» از جمله نگاهی به فیلم‌های قدیمی‌تر اوست.

فیل هود منتقد گاردین هم نوشته است: چان ۶۸ ساله در این فیلم مثل یک نوجوان تنومند از روی اسب پایین می‌پرد اما جدای از صحنه‌های با اسب، او تا حد زیادی همان ترفندهای قدیمی‌اش را تکرار می‌کند و البته یک قطعه کنگ‌فوی کاملا متمایز هم در فیلم است و آن زمانی است که «لو» و همراهانش پیروزمندانه در برابر گروهی تبردار می‌ایستند.

سایمون آبرامز از سایت راجر ایبرت هم نوشته است: اگر کسی جز جکی چان نقش لو را بازی می‌کرد، ممکن بود از این فیلم تکان هم نخوری اما عمو جکی هرچند چیز جدیدی از خودش اینجا بروز نمی‌دهد، اما گاهی نغمه‌هایی را به صدا در می‌آورد که می‌تواند حداقل برای برخی از دوستدارانش کافی باشد.

«Ride On» برمبنای فیلمنامه‌ای به قلم کارگردان یعنی لری یانگ ساخته شده و ۱۲۶ دقیقه است.