متا پلتفرمز اعلام کرده در آینده نزدیک تست هایی انجام می دهد که دسترسی به اخبار و اشتراک گذاری محتوا توسط کاربرانی خاص و ناشران را در کانادا محدود می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، بازه آزمایشی مذکور چند هفته ادامه می یابد و درصد اندکی از کاربران کانادایی که در تست شرکت می کنند در صورتیکه بخواهند محتوای خبری به اشتراک بگذارند، برای آنها نوتیفیکیشن ارسال می شود.

تست مذکور در واکنش به قانون پیشنهادی «اخبار آنلاین» در کانادا انجام می شود که در آوریل سال گذشته اعلام شد. قانون مذکور پلتفرم هایی مانند متا و آلفابت( شرکت مادر گوگل) را مجبور می کند برای انتشار محتوای ناشران اخبار کانادایی با آنها مذاکره و قرارداد امضا کنند.

متا در ماه مارس ۲۰۲۳ میلادی هشدار داد در صورتیکه لایحه مذکور به شکل فعلی خود اجرا شود، دسترسی به محتوای خبری برای کاربران کانادایی محدود خواهد شد.

پابلو رودریگز وزیر میراث کانادا که سال گذشته این لایحه را ارائه کرده بود، تست متا را غیرقابل قبول خواند. او در این باره گفت: هنگامیکه یک شرکت فناوری بزرگ به ما می گوید، اگر این کار را انجام ندهید من سرویس ارائه نخواهم کرد، این یک تهدید است.

گوگل تست مشابهی که محتوای خبری را برای برخی کاربران کانادایی محدود می کند را به عنوان آزمایشی در برابر واکنش احتمالی به لایحه اخبار آنلاین انجام داد.