توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است که ویژگی‌های مهم آن از جمله، قدرت انتشار سریع و گسترده پیام‌ها، انتشار اخبار، نظرها، تحلیل‌ها و راهی برای ارتباط با دنیا و جامعه باعث محبوبیت بالای این اپلیکیشن شده است. ایلان ماسک همیشه در‌نظر داشته است که ایکس را به « اپلیکیشن همه‌چیز» تبدیل کند و این روزها طی گزارش‌های متعددی از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن می شنویم. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره شده است.

طرح‌های اشتراک پولی شبکه اجتماعی ایکس:

شبکه اجتماعی ایکس از دو اشتراک پولی جدید رونمایی کرده است. اشتراک ارزان‌قیمت جدید ایکس که با نام Basic  با هزینه ماهانه 3 دلار عرضه و معرفی شده است، دسترسی به بخش عمده قابلیت‌های اشتراک معمولی پریمیوم را فراهم می‌کند. با این تفاوت که دیگر تیک آبی دریافت نمی‌کنید، بیشتر تبلیغات خواهید دید، به Media Studio دسترسی نخواهید داشت و پست‌ها و پاسخ‌های شما تنها اندکی از طریق الگوریتم‌ها تقویت می‌شوند.

از طرف دیگر، اشتراک پریمیوم پلاس را با هزینه ماهانه 16 دلار و با  قابلیت‌هایی فراتر از اشتراک پایه 8 دلاری ارائه می‌کند. در این اشتراک دیگر با هیچ تبلیغی مواجه نخواهید شد و به تمام ابزارهای لازم برای تولید محتوا دسترسی پیدا می‌کنید. به‌علاوه، الگوریتم‌ها کمک زیادی به شما خواهند کرد تا پست‌ها و پاسخ‌هایتان بیشتر دیده شوند.

 

قابلیت تماس صوتی و تصویری را برای برخی کاربران:

نشریه ورج به اضافه‌شدن گزینه جدیدی در تنظیمات این شبکه اجتماعی اشاره کرده است، که با آن می‌توان تماس‌های صوتی و تصویری را فعال نمود. با استفاده از این قابلیت توانایی تنظیم تماس‌های دریافتی از سوی افراد را خواهیم داشت. گزینه‌های این قابلیت شامل «افراد موجود در لیست مخاطبین»، «کاربرانی که دنبال می‌کنید» و «کاربران تأیید‌شده» می‌شود. پس از مشخص کردن دسترسی برای افراد، می‌توانید از طریق صفحه پیام‌های خود با کاربران دیگر، آیکون تلفن در گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید و تماس صوتی یا تصویری خود را برقرار کنید.

 

جایگزین شدن پلتفرم ایکس با بانک ها:

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به تازگی ایلان ماسک در جلسه‌ای به کارمندان ایکس اعلام کرد درخصوص اینکه این پلتفرم تا پایان سال آینده به جایگزینی برای بانک‌ها تبدیل خواهد شد. او از سال گذشته درباره تبدیل شدن ایکس به یک مرکز مالی صحبت می‌کرد. پلتفرم مدنظر ماسک می‌تواند خدماتی از جمله حساب‌های با بازدهی بالا، کارت‌های نقدی، چک و وام را به کاربران ارائه دهد.

براساس فایل صوتی این جلسه که توسط The Verge  منتشر شده است، ماسک می‌گوید:

"زمانی که از پرداخت‌ها حرف می‌زنم، در واقع به تمام زندگی مالی یک فرد اشاره دارم. اگر به پول ارتباط داشته باشد به پلتفرم ما مرتبط خواهد بود. پول یا اوراق بهادار یا هر چیز دیگری. بنابراین این تجربه مانند انتقال 20 دلار برای دوستان خود نیست، من در مورد این صحبت می‌کنم که شما دیگر نیازی به یک حساب بانکی نخواهید داشت."