گجت پوشیدنی AI Pin  جایگزین گوشی‌های هوشمند و بدون نمایشگر گوشی‌های هوشمند

چند ماه پیش، برند Humane خبر از عرضه یک محصول پوشیدنی جدید داد که برای جایگزینی گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده است. به تازگی این برند به طور رسمی از یک گجت پوشیدنی که AI Pin نام دارد رونمایی کرده است. این گجت یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می‌شود که با قیمت ۶۹۹ دلاری روانه بازار خواهد شد. البته برای استفاده از آن، کاربران باید ماهانه مبلغ ۲۴ دلار به سرویس‌های Humane  پرداخت کنند که شامل یک شماره تماس و پوشش شبکه دیتا می‌شوند.

AI Pin یک دستگاه مکعبی‌شکل نسبتاً کوچک است که به‌طور مغناطیسی به لباس شما می‌چسبد. از جمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به گرفتن عکس‌های 13 مگاپیکسلی (امکان ضبط ویدیو در آینده فراهم خواهد شد) و ارسال پیام‌های متنی اشاره کرد. به علاوه، این دستگاه یک رابط کاربری تصویری را به کمک پروژکتور لیزری روی کف دست کاربر نمایش می‌دهد. در این راستا، پروژکتور Laser Ink Display این دستگاه طوری ساخته شده که حرکات دست کاربر را شناسایی می‌کند و کف دست را به یک نمایشگر برای نمایش متون، المان‌های گرافیکی و رابط کاربری بدل می‌سازد. البته پروژکتور لیزری تنها فواصل ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متری می‌تواند به فعالیت بپردازد.

برای حفظ حریم شخصی افراد، در بالای AI Pin یک محفظه نوری به نام Trust Light قرار دارد که زمانی که دستگاه در حال فعالیت است، کاربر و دیگران را آگاه می‌سازد. Trust Light می‌تواند بین پنج رنگ جابه‌جا شود که هرکدام از رنگ‌ها نشان‌دهنده یکی از تسک‌های AI Pin است. برای مثال، رنگ سبز نشانگر ثبت تصاویر است در حالی که رنگ صورتی برقراری تماس صوتی را نشان می‌دهد. رنگ نارنجی نیز خبر از فعال‌سازی میکروفون می‌دهد. یک نشانگر نوری اختصاصی نیز در دستگاه وجود دارد که کاربر را از پیام‌های دریافتی و هشدارهای مهم آگاه می‌کند. همچنین از یک دستیار مجازی مشابه ChatGPT در محصول خود استفاده کرده که وابستگی کاربر به گوشی هوشمند را کاهش می‌دهد.

قلب تپنده AI Pin یک تراشه ناشناس اسنپدراگون است که با حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی eMMC به پردازش اطلاعات می‌پردازد. این پوشیدنی هوشمند از قابلیت سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM)، وای‌فای، بلوتوث و GPS پشتیبانی می‌کند. AI Pin انرژی موردنیاز خود را از یک باتری داخلی دریافت می‌کند که توسط درگاه USB-C شارژ می‌شود و از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

هدف Humane از عرضه AI Pin ساده‌سازی تجربه کاربران در استفاده از فناوری است. در واقع، AI Pin بدون نیاز به رابط کاربری، برنامه و قابلیت‌های پیچیده می‌تواند تسک‌های ضروری را انجام دهد و نیازهای اصلی را کاربر برآورده سازد.

دستگاه پوشیدنی Humane در سه رنگ کاملا مشکی، مشکی با لبه‌های نقره‌ای و سفید با لبه‌های نقره‌ای عرضه می‌شود.