پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کارخانه نوآوری وصنایع خلاق آمپر در حوزه فناوری های نو و طرحهای ‌تحقیق وتوسعه تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

 فرهنگ فصیحی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه بازدید از پروژه‌های کارخانه نوآوری آمپر اعلام کرد: مزیت و ارجحیت مراکز و کارخانه‌های نوآوری بخش خصوصی نسبت به نمونه‌های مشابه در این است که سرمایه بخش خصوصی معطوف به حل مسائل واقعی و جدی صنعت و حوزه کاری آن است که در پی آن شاهد اثربخشی کارها بیشتر خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی کارخانه نوآوری آمپر، فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه معاونین و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کارخانه نوآوری وصنایع خلاق آمپر بازدید کردند. در این بازدید فصیحی ضمن استقبال از پروژه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در کارخانه نوآوری آمپر گفت: در بازدید و آشنایی بیشتر با کارخانه نوآوری آمپر، این مجموعه را مجموعه‌ای اثرگذار و مهم در حوزه هوشمندسازی، خودروهای الکتریکی و ای‌تی و اینترنت اشیاء دیدم. با توجه به تجربه‌ی مدیریتی بسیار خوب آمپر، این مجموعه جزء معدود مجموعه‌های نوآوری در کشور است که به شکل کاملا حرفه‌ای و آگاه به ظرفیت و توان نوآوری و فناوری کشور به مسائل واقعی صنعت بر روی ایده‌ها و طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده است؛ و در جذب مارکت و اشتغالزایی ورود موثر داشته که از این حیث به این مجموعه و دوستان خوبم در آن تبریک می‌گویم.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد : نقش و مأموریت اصلی نهادهای واسط مانند پارک‌های علم و فناوری تسهیل‌گری برای تعریف و شرح مسئله از سوی صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی برای واحدهای مستقر در پارک است و ما در پارک علم و فناوری امیرکبیر در همین راستا تمایل به همکاری با کارخانه نوآوری آمپر در قالب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک در طرح‌ها و پروژهای فناورانه را داریم.

پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص معرفی پروژه‌های آمپر در حوزه‌های هوشمندسازی خودروها  ( ADAS)، سبک سازی، خودروهای الکتریکی، ای تی،  بیمه و صنایع خلاق بر نقش و همکاری کارخانه‌های نوآوری و پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان مشوق بنیادین برای جوانان نخبه و فارغ‌التحصیلان خلاق کشور در حوزه‌های فناورانه و جذب و نگهداشت ایشان در کشور و در کنار رفع و تعدیل نیازهای فناورانه تاکید کرد.

کرمی درخصوص تفاهم همکاری با پارک دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: نظر به اینکه سرمایه‌گذار و بنیان‌گذار آمپر دکتر صمدی خود فارغ التحصیل و از اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر هستند و‌از کارآفرینان ومدیران ارشد صنعت و تولید هستند که دانشگاه وفضای کارآفرینی فناورانه را به خوبی درک کرده‌اند، ایشان با توجه به تجربه و سابقه‌ی خوب خود در این حوزه‌ها، منشاء خدمات بسیاری نیز در دانشگاه امیرکبیر بودند.

کرمی افزود: شایسته یادآوری است که آمپر در کنار دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه‌های صنعتی شریف و علم و صنعت، نیز سرفصل‌ها و همکاری‌های خوبی را تعریف کرده است. از همین رو به نتیجه رسیدیم که یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پارک فناوری امیرکبیر منعقد شود تا به کمک آن بتوان از ظرفیت‌ها و استعدادهای خوب دانشجویان و دانش اساتید این دانشگاه برای پروژه‌های مجموعه آمپر استفاده و هم‌افزایی شود.

لازم به ذکر است که کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل ، سلامت و سالمندی ، ای‌تی و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت است.