رویداد  CES  2024از 19 تا 22 دی در لاس وگاس برگزار شد. شرکت های فناوری دنیا در آن به معرفی محصولات خود پرداختند، از خودروهای برقی گرفته تا تلویزیون‌های شفاف و دستیاران مجازی با پشتیبانی هوش مصنوعی، طیف گسترده‌ای از نوآوری‌ها هفته گذشته در نمایشگاه فناوری لاس وگاس به نمایش گذاشته شد. بهترین نوآوری ها آنهایی بودند که مشکلات دنیای واقعی را حل می کردند و کمک کننده بشر بودند.

در ادامه برخی از فناوری های رونمایی شده در این نمایشگاه را معرفی خواهیم کرد:

 

محصولات برای استفاده معلولان

در جهت توسعه فناوری های کمکی برای معلولان  پیشرفت های زیادی حاصل شد. شرکتGyroGear، یک استارت آپ فناوری پزشکی، دستکش تثبیت کننده دست را در CES 2024 معرفی کرد که امیدوار است به بیماران پارکینسونی و کسانی که لرزش دست دارند کمک کند تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورند.

 

استارت‌آپ هلندی Whispp از هوش مصنوعی مبتنی بر صدا استفاده می‌کند تا به افراد مبتلا به اختلالات صوتی این فرصت را بدهد که با صدای طبیعی خود مکالمات بی‌درنگ داشته باشند.

شرکت OrCam مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی را معرفی کرد که برای کمک به افراد مبتلا به کم شنوایی در مقابله با اضافه بار شنوایی طراحی شده‌اند.

شبیه ساز بیمار ADAM-X از شرکت Medical-X برای طیف وسیعی از تمرینات آموزشی پزشکی طراحی شده است: تزریق وریدی، استفاده از دفیبریلاتور، CPR و موارد دیگر. این شرکت قصد دارد در آینده یک ویژگی مشابه GPT را برای کمک به آموزش مستقیم‌تر پزشکان در نظر بگیرد. ADAM-X همچنین حاوی مایعات شبیه سازی شده مانند خون و ادرار برای تمرین دقیق است.

 

آینه‌ای هوشمند که ادعا می‌کند اگر افسرده هستید می‌تواند حس کند

شرکت باراکودا BMind را اولین آینه هوشمند مجهز به هوش مصنوعی در جهان برای سلامت روان می نامد. آینه از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای شناسایی خلق و خوی شما بر اساس حرکات، عبارات و لحن استفاده می کند. آینه می تواند با شما چت کند، تمرینات مدیتیشن هدایت شده و تأییدهای خود را ایجاد کند و جلسات نور درمانی را از لبه آینه اجرا کند.

ایجاد ارتباط بین همه چیز

استفاده از نرم‌افزار و هوش مصنوعی برای دستیابی به اتصالات بین دستگاه‌های هوشمند، خانه و حتی خودروی شما در بسیاری از بزرگترین شرکت‌های فناوری در CES 2024 نقش اساسی داشت.

شعار جدید «AI for all» سامسونگ به معنای یکپارچه‌سازی دستگاه‌ها و لوازم خانگی هوشمند برای انجام کارها به صورت هماهنگ است، مانند انتخاب دستور غذا که به طور خودکار فر شما را از قبل گرم می‌کند. این غول فناوری کره جنوبی همچنین از همکاری با هیوندای برای توسعه خدمات «خانه به ماشین» و «ماشین به خانه» برای همه خودروهای کیا و هیوندای خبر داد. گوگل تکنولوژی کروم کست را به برنامه‌ها و دستگاه‌های بیشتری گسترش داد و آمازون بر استاندارد Matter را برای ایجاد قابلیت همکاری بیشتر بین دستگاه های هوشمند تأکید کرد.

در همین حال، مرسدس بنز از یک دستیار مجازی جدید مجهز به هوش مصنوعی برای شخصی سازی تعامل بین رانندگان و خودروهایشان رونمایی کرد.

ال‌جی، نماینده هوش مصنوعی برای خانه هوشمند را معرفی کرد. ربات چرخدار دو پا به عنوان دستیار همگام با لوازم ال جی شما عمل می کند. هوش مصنوعی مولد به شما امکان می دهد با عامل هوش مصنوعی چت کنید. در ویدیوی تبلیغاتی سورئال و شبیه پیکسار این شرکت، ربات می تواند به شما یادآوری کند که داروی خود را مصرف کنید یا در زمان بحران با شماره های اضطراری تماس بگیرید.

کوهلر یک توالت هوشمند با پشتیبانی از فرمان صوتی را معرفی کرد. با کمک آن می‌توانید هندزفری صندلی را کنترل کنید، عملکردهای اسپری و خشک‌کن و همچنین ویژگی UV خود تمیز شونده آن را روشن کنید.

نرم تنان هوشمندی که می توانند مراقب آلودگی آب باشند

MolluSCAN یک حسگر ساده و غیر تهاجمی متصل به پوسته صدف ساخته که می‌تواند همه چیز را از تغذیه گرفته تا تولید مثل و واکنش‌های استرس را کنترل کند، که می‌تواند پیش‌بینی‌کننده‌ای عالی برای کیفیت آب و آلودگی باشد.

پیشرفت وسایل نقلیه به طور کامل به نمایش گذاشته شد

نمایشگاه CES 2024 مملو از وسایل نقلیه الکتریکی جدید، وسایل نقلیه ساخت و ساز از راه دور، موتورهای هیدروژنی و سایر پیشرفت های اینچنینی بود.

هوندا دو خودروی مفهومی را با نام‌های «Saloon» و «Space-Hub» برای سری جدید خودروهای برقی خود رونمایی کرد. کیا تصمیم گرفت با 3 ون برقی که می‌توانند به سرعت ماژول‌های بدنه را تعویض کنند تا عملکردشان را تغییر دهند، بیاید و VinFast مستقر در ویتنام که در زمینه معرفی خودرو برقی تازه کار است از یک کامیون الکتریکی مفهومی رونمایی کرد.

بوش و هیوندای هیدروژن را به عنوان یک راه حل انرژی پاک ارائه دادند و هیوندای بیل مکانیکی خودران مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت.

کالسکه Ella با هوش مصنوعی قابلیت تکان دادن فرزند شما و پخش نویز سفید برای آرام کردن او را دارد.

غذا و پخت و پز

ربات‌های سرآشپز مانند، وسایل مجهز به هوش مصنوعی و سایر ابزارهای آشپزخانه با فناوری پیشرفته این نوید را می‌دهند که انسان‌ها دیگر نیازی به پختن(یا مخلوط کردن نوشیدنی‌ها) برای خود ندارند.

جنرال الکتریک با استفاده از هوش مصنوعی مولد یک کباب‌پز هوشمند Brisk را راه اندازی کرد که هدفش این است که هنر کباب‌پزی را بی‌خطر جلوه دهد.

فریز کردن بستنی خود در خانه ساعت‌ها طول می‌کشد، اما بستنی‌ساز جدید ColdSnap غذای منجمد شما را در دو دقیقه آماده می‌کند و دستگاه کوکتل بارتسیان می تواند 60 نوع نوشیدنی مختلف را برای شما درست کند.

مانیتور شیشه شیر هوشمند Veba Baby انقضای شیر مادر و شیر خشک را ردیابی می کند. این محصول زمانی که کودک از شیشه شیر تغذیه می کند دما و موارد دیگر را برای تشخیص تازگی نظارت می کند و همه چیز در یک برنامه همراه ثبت می شود.

از دنیای تلویزیون چه خبر؟

OLED، میکرو LED، 8k ... همه اینها به این بدان معنی است که شما یک تصویر بسیار واضح می بینید. غول های لوازم الکترونیکی مصرفی ال جی و سامسونگ در این نمایشگاه از تلویزیون های شفاف رونمایی کردند.

صفحه نمایش اولد شفاف ۷۷ اینچی ال‌جی که تقریباً در حالت خاموش شدن نامرئی است، می‌تواند بین حالت شفاف و پس‌زمینه سیاه که قبلا وجود داشت برای حالت تلویزیون معمولی جابجا شود. صفحه‌نمایش شفاف سامسونگ که با انرژی LED MICRO کار می‌کند، به عنوان یک مفهوم نمایش داده می‌شد.

تلویزیون تاشو N1 C SEED از پنج پنل MicroLED تشکیل شده است که به آن اجازه می دهد در عرض 90 ثانیه از یک صفحه نمایش عظیم 137 اینچی به مجسمه ای در اتاق نشیمن شما تبدیل شود. هیچ لولای قابل مشاهده ای بین صفحه نمایش وجود ندارد، که در صورت باز شدن کامل، یک تجربه تماشای یکپارچه را نشان می دهد.