رشد نگران‌کننده شیوع سرطان در ایران و جهان

 آمپر پیشتاز در شکل‌دهی به اکوسیستم پیشگیری مبارزه با سرطان
 

در حالی که در سطح جهانی، سرطان به عنوان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جوامع شناخته می‌شود، با حدود ۱۰ میلیون مرگ در سال ۲۰۲۰، ایران نیز با چالش‌های مشابهی در مواجهه با این بیماری روبرو است. تعداد موارد جدید سرطان در ایران پیش‌بینی می‌شود از ۱۱۲,۰۰۰ مورد ثبت شده در سال ۲۰۱۶ به ۱۶۰,۰۰۰ مورد جدید در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد. این افزایش ۴۲.۶ درصدی، که ۱۳.۹ درصد آن به تغییرات در ریسک و ۲۸.۷ درصد به تغییرات در ساختار جمعیت نسبت داده شده است، نشان‌دهنده چالش‌های افزایشی شیوع سرطان در ایران است

 

آمارهای جدید منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) حاکی از آن است که شیوع سرطان در ایران به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر عواملی چون سبک زندگی نامناسب و عادات غذایی نادرست در حال افزایش است. این شرایط، ضرورت توجه فوری به اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی عمومی را بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌دهد.

 

در این میان از سوی دکتر قانعی ریاست دومین کنگره بین‌المللی کنسرژنومیکس، پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر به عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه سلامت، با حضور به عنوان دبیر کمیته تجاری سازی دومین کنگره  بین المللی کنسرژنومیکس، نقش محوری خود را در پیشگیری و مبارزه با سرطان تقویت کرده است. این کنگره که با هدف ترویج پژوهش‌ها و نوآوری‌های جدید در زمینه پیشگیری و درمان سرطان برگزار می‌شود، فرصتی بی‌نظیر برای معرفی آخرین دستاوردها و رویکردهای نوین در این زمینه فراهم می‌آورد. این رویداد بستری مناسب برای افزایش آگاهی عمومی و تقویت تلاش‌های مشترک برای کاهش بار این بیماری در سطح جامعه است.

 

تلاش‌های آمپر در این زمینه، نه تنها نشان‌دهنده تعهد این نهاد به بهبود وضعیت سلامت در ایران است بلکه بیانگر آن است که با ادغام رویکردهای علمی و عملی می‌توان در کنار سایر نهادهای پیشرو، نقشی موثر در کاهش بار سرطان در کشور داشته باشیم و به ارتقای کیفیت زندگی افراد کمک کنیم.