دانشگاه صنعتی امیرکبیر شاهد افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره "راز" بود، که توسط دکتر حمیدرضا صمدی، کارآفرین و یکی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بود. این اقدام نه تنها نمایانگر همبستگی و پیشرفت در جامعه دانشگاهی است، بلکه فرصتی را برای بازتاب دستاوردهای دهه فعالیت‌های جامعه دانش‌آموختگان فراهم می‌آورد.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، رویداد باشکوه و نمادین به منظور تشویق به فعالیت‌های ورزشی و بدنی برگزار شد و نقش مهمی در ترویج سلامت جسمی و فکری دانشجویان دارد. همچنین، به عنوان یادآوری اهمیت تعادل بین تعالی علمی و بهداشت فیزیکی عمل می‌کند.

 

علیرضا رهایی مدیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این نشست با بیان اینکه تا به امروز نخبگان و کارآفرینان برجسته و به نامی از دانشگاه امیرکبیر فارغ‌التحصیل شده‌اند خاطر نشان کرد: جامعه دانش‌آموختگان یکی از بخش‌های بااهمیت در دانشگاه محسوب می‌شود که وظیفه آن گردآوری و دسته‌بندی اطلاعات فازغ‌التحصیلان ‌است که تلاش دارد ضمن ارتباط با موثر با دانش‌آموختگان ادوار مختلف بستری را جهت ایجاد تعامل سازنده میان دانشگاه و نخبگان و کارآفرینان فراهم کند.

 

وی در ادامه افزود: تا کنون اطلاعات مربوط به ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دوره‌های گذشته استخراج و جمع‌آوری شده است و به دنبال آنیم همان‌طور که امروز شاهد ثمرات ارزشمند حمیدرضا صمدی به عنوان نخبه ارزشمند دانشگاه امیرکبیر هستیم، در بستر‌های مختلف اعم از علمی، صنعتی، ایجاد بورسیه‌های تحصیلی و به کار گرفته شود.

 

 رهایی با اشاره به پتانسیل موجود در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: امروزه بخش زیادی از دانش‌آموختگان در مناصب کلیدی دولت و بخشی دیگری هم در صنایع بزرگ فعالیت اثربخش دارند، همه‌ی این‌ها ظرفیت و توانایی‌ای است که می‌تواند در راستای اهداف متقابل به بهره‌برداری برسد. همچنین به سایر فعالیت‌های دکتر صمدی در بنیان‌گذاری کارخانه نوآوری آمپر نیز که در حوزه‌های فعالیت‌های نوآوری مشغول به خدمت هست، اشاره کرد.

 

در ادامه مراسم، محمدعلی شفیعی سیف‌آبادی و سید احمد معتمدی با تأکید بر اهمیت چنین رویدادهایی، ابراز امیدواری کردند که این تجمعات بتوانند به عنوان الگویی برای سایر دانش‌آموختگان عمل کنند و زمینه‌ساز تعامل و هم‌افزایی میان نسل‌های مختلف دانش‌آموختگان شوند.

 

این رویداد، که قدردانی دانشگاه از مشارکت‌های ارزشمند دانش‌آموختگان در توسعه فرهنگی، اجتماعی و علمی را نمایان می‌سازد، فرصتی برای افزایش تعاملات معنادار بین صنعت و دانشگاه ایجاد کرد و بستری برای توسعه پروژه‌های مشترک علمی و صنعتی و ایجاد فرصت‌های جدید برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در مسیر نوآوری و کارآفرینی فراهم آورد.

 

دکتر حمیدرضا صمدی، کارآفرین و بنیان‌گذار کارخانه نوآوری آمپر در پاسخ به این تقدیر، با بیان تجربیات و چالش‌های دوران کارآفرینی خود، تأکید کرد که هدف از این اقدامات، فراتر از کمک مالی ساده است و به دنبال رفع نیازهای اساسی دانشگاه و دانشجویان برای ایجاد محیطی پویا و توانمند

 

این حرکت ستودنی، نه تنها فصل نوینی در تاریخ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشوده بلکه به عنوان الهام‌بخش برای دیگر دانش‌آموختگان و اعضای دانشگاه عمل می‌کند تا در راه اعتلای دانشگاه و کمک به جامعه دانشگاهی، گام‌های مؤثری بردارند.