علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا به همراه مدیران و معاونان این خبرگزاری از کارخانه نوآوری «آمپر» بازدید و با استارت‌آپ‌های مستقر در این کارخانه دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این بازدید پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سیر تحول و چالش‌های این روزهای اکوسیستم علم و فناوری به معرفی توانمندی‌های آمپر و نقش آن به عنوان نهادی در راستای ایجاد ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و همچنین مرکزی در مسیر شناسایی و جذب نیروی انسانی نخبه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برترکشور اشاره کرد.

 کرمی همچنین از نقش کارخانه نوآوری آمپر در راستای رشد و توسعه کسب‌و‌کارهای نوآور و فناوری‌های روز مرتبط با حوزه‌های برقی سازی، هوشمندسازی حمل و نقل، سلامت و سالمندی به عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو گفت.

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن ابراز خرسندی از وجود مجموعه‌هایی چون کارخانه نوآوری آمپر گفت: فضای دوستانه و دل نشین همراه با دانش فنی در مجموعه آمپر، باعث افرایش خلاقیت در افراد می شود. ایرنا به عنوان رسالت اصلی خود، ترویج حوزه‌های فناورانه و نوآورانه را در بستر خلاقیت همراه با دانش را ترسیم کرده است که در این مسیر به شناسایی و معرفی مجموعه‌هایی مثل همین کارخانه نوآوری آمپر و مجموعه مشغول ایده پردازی و توسعه کسب‌و‌کارهای نوآورانه هستند، می پردازد.

به‌گزارش روابط عمومی آمپر، نادری ادامه داد: کارخانه نوآوری آمپر با حضور در بازار اصلی حوزه های ماموریتی خود یکی از ظرفیت‌های خوب در زیست‌بوم علم و فناوری کشور به شمار می‌رود که به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کمک میکند و ایرنا با توجه ویژه خود به حوزه دانش سعی در شناساندن رسانه‌ای خروجی‌ها در ظریب ملی دارد.

وی تصریح کرد: در بازدید امروز از آمپر شاهد تجمع ایده‌های بسیار خوب و جذاب، نیروی انسانی متخصص و مدیریت توانمند در زیر یک سقف بودیم که این خود امیدبخش است که یک آینده خیلی خوبی پیش روی ماست. اینکه شما بتوانید ایده‌های مرز دانش در دنیا رو بتوانی شناسایی کنید، در موردش برنامه ریزی، سرمایه گذاری و بتوانید در داخل کشور از آن‌ها استفاده کنید، بسیار با ارزش، جذابه و خوشحال کننده است.

همچنین در این بازدید مدیران ارشد خبرگزاری ایرنا با فعالیت‌های واحدهای مختلف مستقر در کارخانه نوآوری آمپر و سه شتاب‌دهنده‌‌ آمپر درایو، شتابدهنده‌ آمپر چنج و شتابدهنده‌ آمپر لایف، استارت‌آپ استودیو کارخانه و فضای کار اشتراکی آن همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آنان آشنا شدند و با استارتاپ‌های حاضر در مجموعه آمپر به گفتگو پرداختند.

گفتنی است کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر به عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در فضایی به وسعت 10 هزار متر و دو سوله مجزا، در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، ای تی ای اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه مشغول به فعالیت بوده و پیش از این نیز طرح‌های مرتبط با صنعت بیمه را از طریق استارتاپ‌ هزاره سوم پیش برده است.