در جوامع صنعتی و در حال پیشرفت که بازده اقتصادی معیار پیشرفت و برتری شناخته می شود، نیاز به تفریح کمی مورد کم لطفی قرار گرفته است، به گونه‌ای که به دنبال تفریح و استراحت رفتن را برابر با تنبلی می دانند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، گلاسر از پنج نیاز اساسی انسان نام برده که یکی از آن ها نیاز به «تفریح» است. شاید بین سایر نیازها این نیاز کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. در جوامع صنعتی و در حال پیشرفت که بازده اقتصادی معیار پیشرفت و برتری شناخته می شود این نیاز کمی مورد کم لطفی قرار گرفته است.

به گونه ای که به دنبال تفریح و استراحت رفتن را برابر با تنبلی می دانند و معتادین به کار با این استدلال از تفریح کردن فرار می کنند و اگر گاهی با اصرار دیگران تن به استراحت بدهند احساس عذاب وجدان، بی قراری و بیهودگی می کنند.

ولی نیاز به تفریح و استراحت کافی چنان مهم و حیاتی است که به تازگی شرکت ها و کمپانی های بزرگ برای رفع این نیاز کارمندانشان و ایجاد انگیزه بیشتر در آن ها، مکان هایی برای تفریح و استراحت کارکنان، در نظر گرفته اند.

نکته ای که بسیار اهمیت دارد حفظ تعادل بین جنبه های مختلف زندگیست. تعادل بین کار و تفریح. چنانچه فرد هم احساس مفید بودن داشته باشد و هم زمان هایی در نظر داشته باشد که به تفریحی بپردازد.

خندیدن، احساس خوشحالی و راحتی داشتن و لذت بردن از انجام فعالیتی باعث می شود سطح انتقال دهنده های عصبی در مغز شما که مسئول احساس شادی و لذت هستند بیشتر شود و با انگیزه و نیروی بیشتری به فعالیت های دیگر خود بپردازید.

✅ در نتیجه چنانچه امتحانی مهم، کنکور، پروژه ی بزرگ یا فعالیت طولانی مدتی در پیش دارید، حتما زمان هایی را برای تفریح و استراحت خودتان در نظر داشته باشید.