هرچند شروع استفاده از فناوری‌های امروزه در صنعت گردشگری با تلخی سقوط یک هواپیما در ایالات متحده شروع شد اما این حادثه تولدی برای سیستم های رزرواسیون و مسیر یابی و ایجاد خطوط هوایی برای ایرلاین ها شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امروزه فناوری‌های نوین، صنعت گردشگری را متحول کرده‌اند. این فناوری‌ها، موجب ارتباط مستقیم بین مصرف‌کنندگان و عرضه کنندگان خدمات گردشگری می شوند. این درحالی است که مدیران صنعت گردشگری خود را مواجه با هزینه های کمی و کیفی و همچنین اشتباهات فردی در سیستم سنتی خدمات رسانی در صنعت گردشگری می بینند در مقابل، نیاز های مسافر افزایش و رقابت در ارائه خدمات آسانتر و سریعتر به مصرف کننده باعث شده فناوری هرروز جای پای خود را در این صنعت محکمتر می کند.

هرچند شروع استفاده از فناوری‌های امروزه در صنعت گردشگری با تلخی سقوط یک هواپیما در ایالات متحده شروع شد اما این حادثه تولدی برای سیستم های رزرواسیون و مسیر یابی و ایجاد خطوط هوایی برای ایرلاین ها شد. هدف از توسعه این سیستم ها  اداره کردن اطلاعات مرتبط با هواپیماها و خدمات رسانی مناسب به مسافران بود.

با اینکه گردشگری الکترونیک چالش‌های جدیدی را برای خدمات رسانی به مسافران  به ‌وجود آورده است ولی این حرکت که با ظهورش تحولی در صنعت هواپیمایی و خدمات جهانگردی ایجاد کرد در همین راستا صنعت هتلداری پا فراتر از گردشگری الکترونیک گذاشته و سفرهای دیجیتالی را برای گردشگران ترسیم می کند.

ارادلین کالپین، رییس مرکز بین المللی بازاریابی و دیجیتالی گروه شرکت هیلتون خاطره ای از اولین استفاده وی از کلید دیجیتالی بازگو می کند:

در دفتر کارم در مرکز مک لینوا دوستی به دیدنم آمد و من بجای اینکه بلند شودم و درب را باز کنم بوسیله ی اپلیکیشن هیلتون هانور با موبایلم درب را باز کردم.  درب شیشه ای بود و دوستم  این حرکت من را دید با هیجان پرسید،  آیا  این همان کلید جادویی است ؟ من با آرامش و غرور گفتم به دنیای دیجیتالی هیلتون خوش آمدی دوست من.

این کلید دیجیتالی که در قالب یک اپلیکشن برای کمپانی هیلتون  طراحی شده است از طریق سیستم بلوتوث کار می کند و هم اکنون  در پنجاه مرکز اقامتی این شرکت  نصب و  هر هفته در بین 10 تا 20 هتل و مراکز اقامتی گروه شرکت های  هیلتون در حال راه اندازی است.

در اواسط سال آینده این  قفل  های دیجیتالی یکصدو هفتاد هزار درب اتاق در  250 هتل، اقامتگاه و شرکت های وابسته گروه هیلتون در ایالات متحده به این سیستم مجهز خواهند شد.

میهمان های دیجیتالی با استفاده از این اپلیکشن توان دسترسی به بیش از 700 هزار اتاق را خواهند داشت. این نرم افزار که با اپلیکشن ابر(uber) همخوانی دارد به مسافر این امکان را می دهد با انتخاب شهری که ملاقات کاری یا اقامت تفریحی خواهد داشت را  انتخاب و اپلیکشن بهترین هتل یا مرکز اقامتی تفرجگاهی را با توجه به معیارهایی مانند نزدیکی به محل ملاقات کاری یا دریا حتی مراکز خرید را پیشنهاد خواهد داد. گردشگر با رزرو اتاق کلید و شماره اتاق خود را همان لحظه تحویل خواهد گرفت همچنین همزمان  می تواند از خدمات شهری نیز بهرمند شود بطور مثال رزرو تاکسی در ساعت و محل تعیین شده، رزرو میز در رستوران دلخواه و سفارش نوع  و تعداد غذا از مواردی هست که با اتصال به این سیستم گردشگر می تواند از اضطراب  سفر خود کاهش دهد.

رییس مرکز بین المللی بازاریابی و دیجیتالی گروه شرکت هیلتون می گوید اپلیکیشن ما قدرت تصمیم بهتری به مهمان ها می دهد. هرگز در  سیستم های رزرو سنتی یک  مسافر قادر به رزرو اتاق دلخواه خود نیست. سیستم جدید هیلتون به میهمان این امکان را می دهد تا نوع اتاق، طبقه، منظره دلخواه ، شماره اتاق دلخواه خود را انتخاب کنند.

کالپین  با اشاره یه این موضوع که ما  با استفاده از این اپلیکیشن حقوق اصلی میهمان را به وی می دهیم  گفت: شرکت از هم اکنون کار ارتقا این نرم افزار را به جریان انداخته است و  این آپ به عنوان یک کنترل از راه دور جهانی استفاده  خواهد شد.  مهمان ها  خواهند توانست قبل از ورود به محل اقامت خود به آسانی به شبکه های تلویزیونی  مورد علاقه خود و تنظیمات تخت و تشک ، وسایل داخل اتاق خود دسترسی داشته باشند.