تاکنون نحوه کار مترجم گوگل بر اساس ترجمه کلمه کلمه استوار بود اما به تازگی شرکت گوگل اعلام کرده این نرم افزار را به نوعی هوش مصنوعی بسیار قوی تحت عنوان ماشین عصبی ترجمه مجهز کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اتفاقی که توسط این ماشین عصبی ترجمه می افتد آن است که به جای ترجمه کلمه به کلمه، با نگاه به کل متن ترجمه انجام میشود و با این تحول بزرگ ترجمه به نسبت زیادی طبیعی و قابل فهم تر و بیشتر مطابق با دستور زبان مورد نظر میشود.
باراک تورسکی مدیر تیم گوگل ترنسلیت این قدم را معادل ۱۰ سال پیشرفت توصیف کرده است. در حال حاضر زبانهای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، چینی، ژاپنی، کرهای و ترکی به این سیستم تجهیز شدهاند که این به معنای پوشش ۳۵ درصد کاربران این مترجم است.
تورسکی معتقد است این ماشین عصبی موجب کاهش خطا در ترجمه حدود ۵۵ تا ۸۵ درصد خواهند شد. همچنین این سیستم ماشین عصبی توانایی خودآموزی نیز دارند بدین معنی که نیاز به برنامه نویسی توسط برنامه نویسان برای پیشرفت ندارند و در حین کار از کاربران میآموزند یا اصطلاحاً تجربیات را به روابط منطقی تبدیل میکند.
البته این فناوری خودآموزی قبلاً توسط فیسبوک هم در برخی از سرویسهای این شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود. شبکههای عصبی در فناوری واقعیت افزوده AI نیز بسیار تأثیر گذار است.
🔷مدیر گوگل ترنسلیت همچنین وعده داد به زودی همه ۱۰۳ زبان در مترجم گوگل به این سامانه مجهز شوند.
تصور کنید همین یک تاثیر ناگهانی چه اثری در وضعیت کاری تعداد زیادی از مترجمین در تمام دنیا خواهد گذاشت !!
آنچه در دنیای پیش روی ما در حال رخدادن است به همین سادگی می تواند کسب و کار ما را دگرگون کند .
اگر نخواهیم پیش از آمدنش آماده شویم به شکل بدی شگفت زده خواهیم ماند.
p karami, [24.11.16 23:03]
[Forwarded from @bhfars_ir]
[ Photo ]
با اقشار بسیج بیشتر آشنا شویم
#اینفوگرافی_اقشار_بسیج
#بسیج_هنرمندان_فارس
@bhfars_ir
p karami, [25.11.16 10:22]
[Forwarded from Business School]
این شرکت برای تحقیقات اولیه قصد دارد ۲۵۰ میلیون دلار برای توسعه خودروهای خودران و توسعه هوش مصنوعی بکار رفته در این خودروهاهزینه کند.
از جمله فناوری هایی که اینتل قصد گسترش آن را دارد میتوان به ارتباطات بی سیم، آگاهی هوشمند از شرایط محیطی، هوش مصنوعی و امنیت اشاره کرد.
اینتل امیدوار است از این طریق خودروهایی تولید شوند که با حداقل میزان دخالت انسانی بتوانند در جادههاو خیابانها حرکت کنند و امنیت عابران پیاده را به خطر نیندازند. همچنین این خودروها میتوانند به طور آنی و سریع حجم زیادی از دادههارا برای افزایش امنیت و مسیریابی بهتر با یکدیگر رد وبدل کنند.
برای خودروهای خود ران اینتل قصد دارد در آینده پردازنده های قدرتمندی را تولید کند که بتوانند ارائه خدمات یاد شده را از طریق اتومبیل های خودران ممکن کنند. البته خودروهای امروزی به طیف گسترده ای از حسگرها، دوربینها و سیستمهای کنترلی مجهز هستند که اطلاعات مختلف را خلق، جمعآوری، پردازش و منتقل میکنند.
برآوردها حاکیست هر یک از خودروهای خودران هر روز چهار ترابایت داده تولید خواهند کرد و صنعت خودروسازی باید زیرساخت های لازم برای تبادل این حجم از اطلاعات را به وجود آورد.
شرکت اینتل برای خودروهای خودران با شرکت بامو آلمان متحد شده است. هدف نهایی این همکاری، تولید یک خودروی خودران صرف نیست؛ بلکه تولید خودرویی است که نیازی به توجه یک انسان هوشیار نداشته باشد. به عبارت دیگر این شرکتها خودرویی خواهند ساخت تا حضور یا عدم حضور سرنشینان تاثیری بر عملکرد آنها نداشته باشد و به صورت مستقل به عملکرد خود ادامه دهند. بدین ترتیب حتی اگر انسان داخل خودرو نباشد، خودرو میتواند به هر جای مختلفی که به آن دستور داده شود برود؛ این خودروها که به اصطلاح مستقل نامیده میشوند، اطلاعات رانندگی را با یکدیگر به تبادل میگذارند، در سطح شهر حرکت کرده و مسافران را پیاده و سوار میکنند.
برای رسیدن به این دستاورد نقشهی راهی تهیه شده است. بزودی اولین نمونه این خودروی هوشمند به نمایش درخواهد آمد و در سال ۲۰۱۷ مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. هدف نهایی عبور و مرور خودروهای مستقل در جادهها تا سال ۲۰۲۱ خواهد بود.
البته اینتل کمی دیر به شرکتهایی پیوسته که در زمینه خودرو های خود ران کار میکنند.
در سال های اخیر تعداد زیادی از شرکت های خودروسازی در آمریکا، اروپا و شرق آسیا برنامه ریزی برای تولید انبوه اتومبیل های خودران را آغاز کرده اند و پیشبینی میشود استفاده از این خودروها ظرف پنج سال آینده همه گیر شود.
فعلا پیشگام کار بر روی خودروهای بدون راننده شرکت گوگل است. این شرکت تصمیم گرفته با همکاری فیات این طرح را به فاز تجاری نزدیک کند.
فیات و گوگل برای تولید خودرو بدون راننده توافق کردهاند. این فعالیت بیشتر متمرکز بر روی همکاری با شرکت کرایسلر زیر مجموعه شرکت فیات خواهد بود.
در پی بحران در گروه خودروسازی کرایسلر این گروه خودروسازی که شامل کرایسلر، جیپ و دوج میشود به مالکیت گروه فیات ایتالیا درآمده است. گروه فیات شامل برندهای فیات، فراری، مازراتی، ایویکو، آلفا رومئو و لانچیا است.
برای شروع پروژه، کار روی ۱۰۰ خودرو فیات آغاز خواهد شد و فیات ۱۰۰ خودرو خود را به همراه یک تیم مهندسی در اختیار تیم فنی گوگل قرار میدهد.
اتومبیلهایی که قرار است در این طرح مورد استفاده قرار گیرند مدل پاسیفیکا است. این خودرو یک مینیون به شمار میرود و نشان میدهد سرمایهگذاری گوگل برای تولید خودروهای بدون راننده از خودروهای کوچک به سمت خودروهای بزرگ تمایل پیدا کرده است.
البته هم اکنون به غیر از گوگل و فیات شرکتهای مختلفی در حال کار بر خودروهای بدون راننده هستند.
شرکت تسلا توانسته گام بزرگی را در تجاری سازی خودروهای بدون راننده بر دارد. در کنار تسلا شرکتهای دیگر مثل نیسان و جنرال موتورز هم سخت در حال کار بر روی خودروهای بدون راننده هستند.
خودرو بدون راننده نیسان که مراحل تست را میگذراند با راداری در جلوی خودرو تا فاصله ۲۰۰ متری را اسکن میکند و سنسورهای مختلف لیزری هم به بررسی اطراف میپردازند. در پشت خودرو هم راداری تعبیه شده که تا فاصله ۷۰ متری جاده را اسکن میکند. این خودرو میتواند خطوط خیابان و علامتهای راهنمایی را اسکن کند و به فرامین چراغهای راهنمایی و رانندگی عمل کند.
در یک آزمایش در سرعت ۶۰ کیلومتر به طور ناگهانی عروسکی در نقش عابر پیاده به جلوی خودرو انداخته میشود و خودرو با یک حرکت ناگهانی فرمان، مانع از تصادف با عابر پیاده میشود. این خودرو به راحتی میتواند در سختترین مکانهای پارک خودرو هم پارک کند.
🔅 @business_news