آیا برند همان نام تجاری یک کالاست یا چیزی فراتر از نام و لوگو شرکت شما؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ببرند همان چیزی است که در مورد شرکت شما گفته می‌شود،‌ همان نمود تصویر ذهنی شما در بازار است.

▫️چیزی که به سازمان شما اعتبار می‌بخشد.

▫️تدوین استراتژی برند،‌ خلق و قدرت بخشیدن به برند شرکت شما است و برنامه ای بلند مدت برای رسیدن به اهداف.

▫️برای تدوین موفق استراتژی برند مراحل ده گانه‌ای وجو دارد.

▪️این مراحل مرحله به مرحله طی شده ولی فرایند آن مستمر است و ممکن است تا رسیدن به یک برنامه استراتژیک برند، بعضی از آن‌ها تکرار و بازبینی شود:

۱ - استراتژی کلی شرکت خود را مدنظر داشته باشید.
۲ - مشتریان هدف خود را مشخص کنید.
۳ - در مورد مشتریان هدف خود تحقیق کنید.
۴ - برندتان را جایگاه‌سازی کنید.
۵ - استراتژی پیامی برندتان را تدوین کنید.
۶ - نام، لوگو و شعار برندتان را بسازید.
۷ - استراتژی بازاریابی محتوای خود را تدوین کنید.
۸ - وب‌سایتتان را توسعه دهید.
۹ - ابزارهای بازاریابی خودتان را ایجاد کنید.
۱۰ - استراتژی برندتان را اجرایی کرده و بازخورد آن را رصد کنید.

 ▫️مراحل ده‌گانه بالا نه تنها به تدوین استراتژی‌های برند شما کمک می‌کنند بلکه باعث توسعه برند شما و ایجاد رابطه پایدار تر با مشتریانتان، خواهد شد.

▫️برند شما سرمایه شرکت شماست، برای آن برنامه داشته باشید.