استارت آپ «پونی» مجوز آزمایش خودروهای کاملا خودران بدون اپراتور ایمنی در پکن را دریافت کرده است. این شرکت با پشتیبانی بایدو و تویوتا فعالیت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از رویترز، بایدو و پونی اعلام کرده اند به عنوان گامی در جهت تجاری سازی سرویس های تاکسی رباتیک در پایتخت چین، ۱۰ خودروی خودران توسعه یافته در یک پارک فناوری را آزمایش می کنند.

شرکت چینی بایدو که بیشتر درآمد خود را مدیون موتورجستجوی اینترنتی اش است، طی ۵ سال گذشته روی فناوری های خودران تمرکز کرده زیرا قصد متنوع سازی فعالیت هایش را دارد.

سال گذشته بایدو برای سرویس های تاکسی رباتیک «آپولوگو» از مسافران هزینه دریافت کرد. این شرکت پیش بینی می کند هزینه استفاده از سرویس تاکسی رباتیک به تدریج به حدود نصف کرایه یک تاکسی با راننده برسد. بایدو همچنین اعلام کرده در سال آینده میلادی ۲۰۰ تاکسی رباتیک دیگر را به شبکه خود در چین اضافه می کند.

تاکسی های آپولو گو که در ووهان و چانگ کینگ بدون راننده ایمنی فعالیت می کنند تا پایان فصل سوم ۲۰۲۲ میلادی در کل ۱.۴ میلیون سفر بدون راننده انجام داده اند.

از سوی دیگر پونی که در آمریکا و چین فعالیت می کند و رقیب آپولوگو به حساب می آید، سیستم های رانندگی خودران را در گوانگژو آزمایش کرده است. همچنین این شرکت مشغول آزمایش وسایل نقلیه خودران در ایالت های کالیفرنیا و آریزونا آمریکا است. البته در این ایالت ها یک راننده ایمنی در خودروها حضور دارد.