معاون توسعه فناوری دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اجرای پایلوت دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه‌ها، گفت: تجربیات کسب شده در این زمینه به وزارت علوم برای تدوین آیین‌نامه‌های راه‌اندازی دفاتر انتقال فناوری ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر اسماعیل خان‌میرزا در نشست خبری امروز با تاکید بر اینکه در زمینه توسعه فناوری چهار برنامه را در دستور کار داریم، افزود: فرهنگ‌سازی و تجاری‌سازی، بسترسازی توسعه فناوری، توسعه و تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه فناوری است.

وی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای بسترسازی توسعه فناوری، اظهار کرد: در این راستا اقدام به اجرای چهار برنامه استحصال درخت فناوری دانشگاه، ارزیابی سطح بلوغ فناوری‌ها، راه‌اندازی دفتر انتقال فناوری و فن راه شده است.

معاون توسعه فناوری دانشگاه علم و صنعت در خصوص راه‌اندازی دفتر انتقال فناوری، گفت: دو سال پیش وزارت علوم برای راه‌اندازی دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده بود که برای این منظور سه دانشگاه به عنوان اجرای پایلوت طرح انتخاب شدند.

خان‌میرزا این سه دانشگاه را شامل دانشگاه علم و صنعت، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان دانست و گفت: مقرر شد تا این سه دانشگاه تجربیات خود را در زمینه راه‌اندازی دفاتر انتقال فناوری به وزارت علوم عرضه کنند که نسبت به ارائه گزارش‌های مربوط به راه‌اندازی این دفتر اقدام شد که وزارت علوم بر اساس گزارش‌های ارائه شده سیاست‌های ترویجی خود در این زمینه را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است.

معاون توسعه فناوری دانشگاه علم و صنعت فروش مستقیم دانش فنی، بهره مالکانه و برگزاری استارتاپ را از برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه تجاری‌سازی ذکر کرد و گفت: در زمینه جذب سرمایه‌گذار نیز تعاملاتی با سرمایه‌گذاران برقرار کرده‌ایم.

خان‌میرزا اضافه کرد: 14 طرح در دستور کار داریم که موافقت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری بر روی آنها به عمل آمده است. این طرح ها از جمله طرح‌های جدید این دانشگاه و در مرزهای دانش است که بر اساس اعلام سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها سودآور خواهد بود.