بسیاری از افرادی که می‌خواهند وارد فعالیت‌های کارآفرینانه شوند همواره با این چالش  بزرگ مواجه هستند که توانایی‌های یک فروشنده حرفه‌ای  را ندارند و اصولا گاهی این افراد از فروش و فروشندگی خوششان نمی‌آید، به این افراد نافروشنده می‌گوییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کسب و کار دارای بخش نهایی است که  موفقیت آن کسب و کار بر اساس نتایج  این بخش نهایی سنجیده میشود و این بخش چیزی نیست جز فروش . با  وجود اینکه فروشندگی یک امر ذاتی- اکتسابی است و هم میتواند به صورت یک استعداد باشد و هم به صورت یک قابلیت آموختنی اما میتوان راهکارها و کسب و کارهایی را به افرادی  ارائه نمود که در ابتدای راه هستند و توانایی های یک فروشنده خوب را ندارند یا بهتر بگوییم نافروشنده هستند …. استخدام بازار‌یاب‌های حرفه‌ای یک راهکار عملی برای  افرادی است که در فروشندگی ضعیف هستند. یک بازار یاب حرفه ای میتواند برای شما  کار فروش و بازاریابی را انجام دهد، اما  برای بسیاری از کارآفرینان و شروع‌کنندگان کسب‌وکار اقتصادی نیست که از ابتدا علاوه بر سایر مشکلاتی که در زمینه کسب ‌و‌کار دارند هزینه‌ای را جهت بهبود یا راه‌اندازی یک سیستم فروش حرفه‌ای به‌کار بندند.شرکت‌هایی که در زمینه فروش حرفه‌ای فعالیت می‌کنند  نیز میتوانند در این امر به شما کمک کنند . فرصت های کسب و کار زیادی وجود دارند که نیازی به مهارت های فروشندگی حرفه ای ندارند و شما  می‌توانید در آنها سرمایه‌گذاری کنید بدون اینکه دغدغه‌ای در زمینه فروش داشته باشید.

فرصت اول : سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار‌های خاص

در دنیــــای تجــارت و کسب‌و‌کار اغلب سرمایه‌گذاری روی یک ایده نو و خاص با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی جواب می‌دهد. این کسب‌و‌کار‌ها به‌دلیل یونیک بودن همواره مشتریان بالقوه‌ای دارند که نگرانی شما در زمینه فروش را مرتفع می‌کند. برخی ایده‌های نو که شما برای نخستین‌بار اقدام به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی آن می‌کنید در بیشــــتر مواقـع جواب می‌دهد و شما به‌عنوان تنها یا معدود تولید‌کنــــنده بازار فضای انحصاری را برای کسب‌و‌کار خود در زمینه فروش ایجاد می‌کنید.این انحصار در فروش به شما این فرصت را می‌دهد تا مشتریان به سراغ شما بیایند و قبل از ورود سایر افراد به بازار این فرصت را دارید تا مهارت‌های فروش را بیاموزید یا کسب‌و‌کار خود را تا حدی توسعه دهید که استخدام نیرو‌های حرفه‌ای در زمینه بازار‌یابی و فروش به لحاظ اقتصادی برای‌تان به‌صرفه باشد.

فرصت دوم : ارائه خدمات حمل‌و‌نقل

بیشتر کسب‌و‌کارها که در تولید و عرضه محصولات و خدمات‌ فعالیت می‌کنند، به‌خصوص تولید‌کنندگان و عمده‌فروشی‌ها نیازمند پیمانکاران و شرکت‌های حمل‌و‌نقلی‌اند .خدمات حمل‌و‌نقل شامل حمل‌و‌نقل مسافر، کالا و محصولات از جایی به جای دیگر است. اساس این کسب و کار بر مینای اعتماد است و  نیاز اصلی آن  کادر مجرب در اجرای عملیات حمل و نقل .بنابراین شما با تاسیس یک شرکت حمل ونقل می‌توانید تا حد زیادی بدون نیاز به یک سیستم فروش حرفه‌ای و بدون فراگیری مهارت‌های فروش کار خود را در بازار آغاز کنید.

فرصت سوم : برنامه‌ریزی رویداد

سالانه رویداد های زیادی در ایران برگزار میشود که اغلب با چالش های عمده مواجه میشوند . این رویداد ها رد سازمان های دولتی و خصوصی توسط تیم های  موقت  و در منازل و امور شخصی توسط افراد انجام میشود . شاید نمونه ومثال مشخص این خدمات برگزاری مجالس عروسی باشد که توسط شرکت های تشریفات برنامه ریزی میشود اما موارددیگر مغفول مانده است .برنامه‌ریزی رویداد کسب‌و‌کاری است که در بسیاری از کشور‌های دنیا به‌عنوان یک حرفه مشخص جای خود را باز کرده، اما در ایران همچنان به جایگاه واقعی خود نرسیده است و همچنان جا برای کار دارد.

در این کسب و کار هیچگونه محصولی فروخته نمیشود تنها چیزی که شما نیاز دارید شور و شوق برای برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب برای برنامه‌ریزی رویداد‌های مهم برای افراد شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی است. برای موفقیت در این کسب‌و‌کار شما باید بتوانید با شناخت دقیق بازار هزینه‌های برگزاری رویداد را تا حد ممکن کاهش دهید. ارزش ارائه شده در این کسب و کار  کم کردن دغدغه‌های اجرای مناسب برنامه را از دوش سازمان یا سفارش‌دهندگان رویداد بردارید.

 فرصت چهارم : خدمات خدمات و باز هم خدمات

در سال های اخیر شرکت‌های خدماتی جایگاه مناسبی را در میان افراد جامعه و مشاغل مختلف به دست آوردند این شرکت ها در ایران در زمینه‌های مختلف در حال رشد‌ند،. تخصصی‌شدن خدمات مورد نیاز شرکت ها و سازمان ها و افراد این امکان را به وجود آورد تا افرادی بتوانند با سرمایه‌گذاری در این نوع کار‌ها کسب‌و‌کاری را شروع کنند. این کسب‌و‌کار نیز تا حد زیادی فارغ از مسائل مربوط به فروش حرفه‌ای دنبال می‌شود و با کمی تبلیغات مشتریان بالقوه بازار خودشان به سراغ شما می‌آیند. ارزش ارائه شده در این کسب و کار فراغت و ارائه خدمات تخصصی با کیفیت به مشتری است .

فرصت پنجم : راه‌اندازی یک شرکت مراقبتی

کودکان و سالمندان دو گروه از جامعه ایران هستند که به مراقبت نیاز دارند . رشد شهر نشینی و فعالیت زنان و مردان به صورت همزمان در بیرون از منزل و وجود مکان هایی که ورود کودکان به آنها موجب مشکلاتی میشود مانند بیمارستان ها و رستوران ها و  و غیره …. این نیاز را در جامعه به وجود آورده است که خدمات مراقبتی از این گروهها ارائه شود . ارائه خدمات مراقبتی که نگهداری از کودکان و سالمندان نیز در آن جای می‌گیرند در‌حال‌حاضر طرفداران زیادی دارد،  این خدمات مشتریان بالقوه زیادی دارد که با ارئه روشهای نوین خدمات نوین و رهبری در قیمت میتوان بر رقبا غلبه کرد .