مسابقه «کن ست» برای دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه فضا و با حمایت ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  مسابقات «کن‌ ست» به همت ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه مندان به فناوری هوافضا و علوم مرتبط با آن و شرکت در رقابتی کاملاً علمی، هیجان انگیز و مطرح شدن ایده‌های کاملاً جدید طراحی شده و برگزار می شود.

مسابقات «کن‌ ست» شامل طراحی، ساخت و آزمون یک ماهواره کوچک فضایی است که طی آن تیم ها می‌ توانند عملکرد چنین سیستمی را تجربه کنند.

نخستین گردهمایی شرکت کنندگان مسابقه کن ست در تاریخ 15 آذر ماه با حضور دکتر منطقی (رئیس مرکز ملی فضایی ) و دکتر امی (رئیس پژوهشگاه هوافضا ) برگزار می شود.

تاکنون چهار دوره از مسابقات «کن ست» در کشور برگزار شده و پنجمین دوره مسابقات آن توسط پژوهشگاه هوافضا، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با حمایت مرکز ملی فضایی ایران و ستاد توسعه فرهنگ علم ،فناوری واقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ‌در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.