گوگل قابلیت جدید حل گام به گام مسائل ریاضی را به چت بات هوشمند خود اضافه کرده است تا بتواند از این طریق رقابت جدیدی را با مایکروسافت آغاز کند.

 

به گزارش واحد تولید محتوای همیار دانش بنیان، طبق سیاست‌های جدید گوگل محدودیت‌های مربوط به استفاده از چت بات گوگل برای افراد کم سن کاهش یافته است و اکنون این غول فناوری در چت بات خود از قابلیت‌های حل مسائل ریاضی نیز رونمایی کرده است.

آخرین بیانیه گوگل در صفحه آزمایشی گوگل بارد نشان می‌دهد چت بات هوشمند گوگل اکنون مانند ربات‌های حل مسئله مایکروسافت می‌تواند مسائل ریاضی را با توضیح گام به گام به کاربران آموزش دهد. البته این ویژگی در حال حاضر تنها به زبان انگلیسی قابل اجرا است.

در صورتی که کاربران از گوگل بارد استفاده کنند می‌توانند مفاهیم ریاضی را به راحتی درک کرده و همچنین با کمک این چت بات تسلط بیشتری از طریق تمرین‌های ریاضی کسب کنند. فرقی نمی‌کند که کاربران از گوشی، لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنند، گوگل بارد در هر صورت به آن‌ها کمک خواهد کرد تا مفاهیم ریاضی را درک کنند و با تمرین بیشتر روی آن‌ها مسلط شوند. در حال حاضر چت بات هوش مصنوعی بارد علاوه بر نمایش راه حل مسائل آن را به صورت مرحله به مرحله به کاربران توضیح داده نحوه رسیدن به جواب نهایی را نیز مشخص می‌کند.

همچنین اکنون بار به قابلیت دیگری نیز مجهز شده که با کمک آن می‌تواند داده‌های حین مکالمه بین خود و کاربر را ثبت کرده و آن را به صورت نمودار و یا جدول‌های منظم نشان دهد.