دانشجویان گروه علوم کامپیوتر دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد مشهد موفق شدند به ترتیب با کسب عنوان نخست و دوم مسابقات برنامه‌نویسی ACM-ICPC منطقه غرب آسیا (لاهور)، به مسابقات جهانی ACM-ICPC - 2015 راه یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منطقه یزد، دکتر سید ابوالفضل شاهزاده فاضلی، رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه یزد در مورد مسابقات برنامه‌نویسی ACM-ICPC منطقه غرب آسیا که در شهر لاهور پاکستان برگزار شد، گفت: تیم دانشجویان گروه علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی دانشگاه یزد متشکل از امیر کفشدار گوهرشادی، سعید طامه بیدگلی و حسین انعام زاده، عنوان اول این مسابقات را به دست آورد و سهمیه شرکت در مسابقات جهانی سال 2015 را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه یزد پنجمین دانشگاه ایرانی بعد از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد و صنعتی امیرکبیر است که در طول تاریخ این مسابقات موفق به رسیدن به مرحله جهانی شده است.

بر اساس این گزارش، مسابقات برنامه‌نویسی ACM یکی از مهمترین رخدادهای دنیای برنامه‌نویسی است که عده ‌کثیری از برنامه‌نویسان هر ساله خود را برای آن آماده می‌کنند و در قالب تیم‌های برنامه‌نویسی دانشجویی سه نفره، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.