محققان بیمارستان کودکان نیکلاس در میامی دریافتند بی‌قراری در دانش‌آموزان مبتلا به (ADHD) یا اختلال کم توجهی- بیش فعالی می‌تواند آنها را در یادگیری بهتر یاری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، وقتی معمولاً اسمی از (ADHD) به میان می‌آید، اولین چیزی که در نظر گرفته می‌شود بیش فعالی کودک است که غالباً نیز به عنوان امری منفی در نظر گرفته می‌شود.

طی این پژوهش، محققان به 25 دختر و پسر مبتلا به (ADHD) مجموعه‌ای از تکالیف حافظه فعال دادند و سپس میزان بی‌قراری آنها را حین انجام تکلیف اندازه‌گیری کردند.

در مرحله اول دانش‌آموزان باید مکان آشکار شدن نقطه‌های رنگی روی صفحه نمایشگر را به خاطر می‌آوردند و سپس آنها را دوباره به طور ذهنی مرتب می‌کردند. سپس باید مجموعه‌ای از اعداد و حروف را از لحاظ ذهنی از کوچک به بزرگ و به ترتیب مرتب می‌کردند.

در آزمایش نقطه و صفحه نمایشگر، کودکان به طور حرفه‌ای می‌دانستند که چه تعداد را باید به یاد بیاورند اما در آزمایش‌های پیچیده‌تر از میزان این پیشرفت کاسته شد.

تمامی کودکان در انجام این آزمایش‌ها مضطرب بودند ولی زمانی که قادر به انجام این آزمایش‌ها نبودند 25 درصد بیشتر به اضطرابشان افزوده می‌شد.

این بی‌قراری ممکن است انگیختگی فیزیولوژیک را افزایش دهد، درست مشابه کاری که داروهای محرک دارویی برای این اختلال انجام می‌دهند.

به گفته محققان، نتایج نشان می‌دهد زمانی که کودکان مضطرب هستند در عملکردهای تستی خود بهتر عمل می‌کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا کودکان آگاهانه برای کمک به خودشان این کار را انجام می‌دهند یا اینکه تنها از روی اضطراب این نتایج به دست می‌آید.

این پژوهش در مجله "Attention Disorders" منتشر شده است.