ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف رونق اقتصادی مناطق آزاد، در تلاش برای تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان زیستی در این مناطق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با هدف رونق کسب و کارهای دانش بنیان در مناطق آزاد کشور، در صدد تدوین قوانین حمایتی برای استقرار شرکت های زیست فناوری در این مناطق است.

بر اساس یک تعریف بین المللی، منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیر بندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج است و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیتهای مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می کند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به وجود پتانسیل های موجود در این مناطق، در نظر دارد که فعالیت شرکت های دانش بنیان را در این مناطق پرسود اقتصادی گسترش دهد تا با اجرای این طرح، هم کسب و کارهای نوین و زیست بوم نوآوری و فناوری را در این مناطق توسعه دهد و هم اینکه شرایط توسعه فعالیت را برای شرکت های دانش بنیان تسهیل کند.