گروهی از مهندسان مشغول آزمایش یک خودرو با موتور جت هستند تا رکورد سرعت ۷۶۳ مایل بر ساعت را بشکنند. این خودرو در صحرای آفریقا آزمایش می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیلی میل، آزمایش خودرویی با موتور رولزرویس در صحرای جنوب آفریقا آغاز شده است. این خودرو قرار است رکورد سرعت را بشکند.

سرعت خودروی مافوق صوت «بلودهاوند» (Bloodhound) در آزمایش های هفته جاری به ۳۳۴ مایل بر ساعت رسید. مهندسان پیش بینی می کنند سرعت خودرو در هفته آینده به ۵۰۰ مایل برساعت برسد. مهندسان تصمیم دارند رکورد سرعت ۷۶۳ مایل برساعت که ۲۲ سال قبل توسط «اندی گرین» در صحرای نوادا ثبت شده را بشکنند. 

جالب آنکه  راننده خودروی «بلودهاوند» جدید نیز «اندی گرین» است و امیدوار است رکورد پیشین خود را بشکند.

«بلودهاوند» مجهز به موتور جت Eurofighter Typhoon است و تیم مهندسان امیدوارند بتوانند در هر آزمایش سرعت خود را ۵۰ مایل برساعت بیافزاید.

شرکت رولزرویس موتور مذکور را ساخته است. این خودرو ۱۳۵ هزار اسب بخار نیرو تولید می کند که معادل قدرت ۱۵۰ خودروی مسابقه «فرمول یک» است.

خودروی «بلودهاوند» هم اکنون مشغول انجام تست های آماده سازی است تا در ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ میلادی در صحرای آفریقا رکورد خود را ثبت کند. طراحان خودرو امیدوارند پس از ثبت رکورد جدید، در آینده سرعت آن را به هزار مایل برساعت برسانند.

نخستین آزمایش خودرو در ۲۵ اکتبر انجام شد و سرعت آن به ۱۰۰ مایل برساعت رسید، در دومین آزمایش سرعت این خودرو به ۲۰۰ مایل برساعت رسی و در سومین آزمایش نیز سرعت خودرو ۳۳۴ مایل برساعت ثبت شد.